środa, 13 listopada 2013

Naleśnikowy torcik / Pancakes cake




Nadeszła wiekopomna chwila w moim życiu! W końcu, nauczyłam się robić naleśniki:D....zwykłe, najzwyklejsze naleśniki....Ja wiem, że są one proste w wykonaniu, ale w moim przypadku jakoś ta prostota wykonania nigdy się nie objawiała i gdy tylko brałam się za robienie naleśników, to wychodziły mi najróżniejsze rzeczy - oprócz naleśników:D....Także, ten dzień należy wpisać do kalendarza:P....

Z wykonanych naleśników, postanowiłam zrobić deser - naleśnikowy torcik, który przyznam szczerze, chodził mi po głowie od jakiegoś czasu.



Today is a big day! Finally, I have learnt how to make my mothers pancakes:D....it is so simple...for me it always was too difficult:P Everytime I tried to do them something that was not pancakes was made:P....so today I must write it in my callendar- finally I made pancakes!:)...Why don't go with the flow and make something cake-like? Today I'm presenting to you pancakes cake with vanilla cream and raspberry jam.



Składniki (Components) ok.18 naleśników:
  • ok.600 g mąki (600g flour)
  • ok. 0,25-0,3 szklanki oleju (0,25-0,3 cup of oil)
  • 1 szklanka wody (1 cup of water)
  • szczypta proszku do pieczenia (pinch of baking soda)
  • opakowanie cukru waniliwego (one pack of vanilla sugar)
  • ok. 0,5 l mleka (0,5l of milk)
  • 3 jajka (3 eggs)
Prawie wszędzie pojawia się słówko "około", a to z tego względu, że cała masa ma mieć konsystencję gęstej śmietany... :)

Wykonanie (Preparation):

Wszystkie składniki należy wymieszać razem za pomocą miksera. Jeżeli konsystencja nie będzie przypominała gęstej śmietany, to należy dodać odrobinę mleka. Naleśniki należy smażyć na rozgrzanej i leciutko posmarowanej tłuszczem patelni ;).

Mix all ingrediants together. The consistence should be like thick cream. If it's not-add some milk or flour:) Fry pancakes on the hot frying pan (oil it a little bit before you start to fry).



Gdy naleśniki będą gotowe wystarczy nakładać na poszczególne warstwy taką masę, jaką lubicie:).

When the pancakes will be ready add cream and jam on them - like in the cake.



W przypadku mojego torciku, użyłam bananów na spód, serka homogenizowanego o smaku waniliowym oraz dżemu malinowego niskosłodzonego. Masy na zmianę układałam co 2-3 naleśniki:)

In my case, I added cream and jam layer every 2-3 pancakes:)










Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz