czwartek, 31 października 2013

Czas na dynię / It's pumpkin time :)



W końcu udało mi się znaleźć trochę czasu aby kupić odpowiednią dynię. Co roku, gdy nadchodzi sezon, biegnę na targ i, z zapałem dziesięciolatka wpuszczonego do sklepu z zabawkami (lub zbieram z działki:P), kupuję kilka dyń- drążę, kroję na kawałki, mrożę, gotuję, piekę itp.

W kolejnych postach postaram się pokazać Wam moje trzy ulubione sposoby na potrawę z dyni - wszystkie na słodko. Jeszcze mnie nikt nie przekonał do jedzenia dyni na słono :P....ale zapraszam-jeżeli macie jakieś fajne przepisy na słone potrawy z dyni, to bardzo chętnie popróbuję jakiś przepisów:)


At last I found a little bit of time to buy a pumpkin. Every year I'm buying (or getting from my garden) few pumpkins and then I hollow, chop, freeze, boil, bake it etc. - and I have fun like a child in the toy shop:D
In the few next post I will show you three of my favorite sweet, pumpkin dishes:) If you know any pumpkin salt dishes - let me know and I will try them :)





 Mus dyniowy (pumpkin mousse)

Dynię należy wydrążyć (lub obrać) i pokroić w drobne kostki. Następnie wrzucić do garnka z odrobiną wody, przykryć garnek pokrywką i dusić aż dynia będzie bardzo miękka. Na końcu wystarczy zmiksować dynię, dodać cukru i cukru waniliowego do smaku i pozostawić do ostygnięcia.

Hollow (or peel it) and chop into cubes. Put it in the jug. Add a little bit of water. Boil it until pumpkin softens. Mix all of it and cool it.




Dyniowe muffinki (pumpkin muffins)

Przepis na bazę do muffinek przedstawiłam w tym poście. Do tak przygotowanej bazy należy dodać przygotowany z dyni mus.

Dyniowe muffinki są bardzo mokre po upieczeniu (nie mylić z zakalcem!). Dodatek musu sprawia, że robią się one miękkie i rozpływające się w ustach - coś jak brownies tylko dyniowe;P. Do mojej wersji dodałam ziarna słonecznika oraz trochę ziarenek dyni.

I have shown you how to make a base for muffins in that post. 
Add  punpmkin mousse to the base. Pumpkin muffins are very wet after the baking. It's becaouse of the mousse! (don't mix it up with unbaked cake!). They are more like brownies but with pumpkin and not with chocolate;P. I added to my version: sunflower and pumpkin seeds.













Takie muffinki można (po ostygnięciu) ładnie udekorować kremem waniliowym:)

You can decorate muffins (after they cool down) with vanilla cream:)

A to taka tam radosna twórczość - szkoda wywalać całą dynię jak można poćwiczyć rzeźbienie pobawić się trochę:P

And this is my happy creativeness - why should I dump whole pumpkin when I can practice and have a little bit of fun:D



3 komentarze:

  1. pyszna dyniowa niespodzianka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze, to jeszcze nigdy (przynajmniej nie świadomie) nie próbowałam dania z dyni... W tym roku chciałam się przemóc, ale jak na razie jeszcze nie zdobyłam się na odwagę... Nie wiem dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm sama dynia po przeróbce nie wygląda zbyt zachęcająco (jak żółta paćka:P)-może to powód...no i samo wydrążanie/obieranie dyni jest pracochłonne...ale polecam spróbować - pyszne dania można zrobić:)

      Usuń