wtorek, 3 czerwca 2014

Arbuzowa sałatka / Watermelon salad




Lubię arbuzy. Chyba każdy kto zna mnie trochę lepiej wie, że zawsze coś mnie ciągnęło do arbuzów.....jednym słowem: jadłabym zawsze i wszędzie:D

Zatem, jak tylko zobaczyłam ładny okaz w sklepie to aż zatarłam rączki z radości:D

W internecie natknęłam się na przepis Nigelli Lawson  na sałatkę arbuzową z fetą, oliwkami i czerwoną cebulą. Cóż...oliwki z domu wyszły i wzięły ze sobą czerwoną cebulę i chyba poszły odwiedzić gdzieś pieprz, bo tego też nigdzie nie widziałam:P Zatem, powstała wersja troszkę inna, ale równie pyszna tejże sałatki:)

Polecam gorąco - arbuz w połączeniu z fetą i cebulką smakuje genialnie. Trochę ostrości i słonego smaku przełamanego orzeźwiającym, słodkim arbuzem z nutką mięty :D

I really like watermenlons. People that are close to me know, that I  always have had something for watermelons:P In one word: I would eat them everywhere and always:D. So, I decided to buy one when I saw a beautiful watermelon in the shop:D I saw a recipe at Nigella Lawson's page. Recipe for salad with olives, feta cheese and red onion. But olives walked out with red onion and they probably visited pepper becaouse I didn't have either of them at home;p So I decided to make a kind of salat that you make with things that one has at home: sweet watermelon, salt feta cheese with a little bit of mint:)





Składniki (1 porcja)(Components for 1 person):
  • kawałek arbuza (piece of watermelon)
  • ok. 50g fety (50 g of feta cheese)
  • oliwa z oliwek (olive oil)
  • mięta (ja użyłam suszonej;)) (fresh mint)
  • pietruszka (parsley)
  • połowa białej cebuli (half of white onion)
Sposób przygotowania(Preparation):

1. Pokrój arbuza na trójkąty.
    Chop watermelon into triangles.

2. Cebulę pokrój w piórka, zalej ciepłą wodą lub sokiem z cytryny na odrobinę.
   Chop  white onion into feathers. You can drizzle it with a little bit of water or lemon juice.

3.Fetę pokrój w małą kostkę.
 Chop the feta cheese into little cubes.


4. Na talerzu ułóż arbuza, fetę, cebulę. Polej całość oliwą z oliwek. Udekoruj miętą oraz pietruszką.
   Put them on the plate: watermelon, feta cheese, onion. Drizzle it with olive oil. Decorate it with mint and parsley.

1 komentarz: