poniedziałek, 26 stycznia 2015

Bajaderki / Crumb cake

Witajcie Moi Drodzy :)
 Hello Everyone:)




Ciągnie się ta zima i ciągnie. Już było tak ładnie aż tu przed momentem wyglądam przez okno i cóż moje oczy widzą? Śnieg.... Już mi tęskno za wiosną, ciepłem i słońcem, które po godzinie 16 nie znika;P Dzisiaj przepis trochę "śmietnikowy" - bajaderki. Z racji tego, że nie lubię wyrzucać żywności, postanowiłam po raz kolejny podjąć się wyzwania i przygotować bajaderki. Niby takie łatwe, ale wierzcie mi, próbowałam już kiedyś je zrobić i wyszła "paciaja". Dzisiaj dałam im kolejną szansę.



Generalnie, do przygotowania bajaderek potrzebne są resztki ciasta, ciastek (bez kremów), masło, mleko, bakalie, herbatniki, alkohol (co kto lubi:)). Zrezygnowałam z dodatku cukru i kakaa z racji tego, że użyte składniki był czekoladowe i słodkie.




Winter is stil with us...unfortunately. Minutes ago I looked out of the window and what did my eyes see? Snow...again. I'm looking forward to spring, hot weather and sun which does not hide after 4 p.m:P
Today's recipe is a little bit of a "dumpster" - crumb cake. I do not like to throw away food. Once upon a time I tried to prepare crumb cake but it was a disaster. Today I gave them a second chance. In general, when preparing crumb cakes, you have to have cakes and coockie leftovers (without creme). I gave up on adding sugar and cocoa powder because my leftovers were chocolate and sweet.
You can also add whatever you want : cocoa powder, honey, alcohol, delicacies etc.



Do przygotowania bajaderek zużyłam (Ingredients):

  • resztki ciasta brownie o smaku truskawowym (leftovers from strawberry brownies)
  • ciasteczka czekoladowe w stylu "whoopies" (bez kremu)(leftovers from whoopies- withoup creem)
  • 3/4 paczki herbatników pełnoziarnistych (3/4 pack of wholemeal biscuits)
  • pół szklanki mleka (half glass of milk)
  • pół kostki masła (half cube of butter)
  • czekolada + 1/4 kostki masła w celu polania bajaderek  (chocolate and 1/4 cube of butter - for chocolate souce)


 Sposób przygotowania(Preparation):
1.Masło rozpuść w mleku
   Melt the butter in milk.

2. Wszystkie stałe składniki pokrusz.
   Crush all cakes and cookie leftovers.

3.Gdy mleko z masłem trochę ostygną, dodaj je do suchych składników. Masa ma mieć konsystencję ciasta.
   Add cooled milk with butter to crushed leftovers. The pulp has to be like a cake

4.Jeżeli masa będzie zbyt płynna (paciaja) możesz dodać pokruszone herbatniki i wyrobić ciasto; gdy masa będzie zbyt gęsta dodaj odrobinę mleka.
  Add biscuits if the pulp is too thin; add some milk if the pulp is too thick

5. Z masy formuj kulki, układaj je w papilotkach.
   Form little balls from the pulp.

6. Czekoladę rozpuść w maśle, a następnie gotową polewą udekoruj bajaderki.
   Melt the chocolate in butter. Decorate crumb cakes with it.






1 komentarz:

  1. uwielbiam bajaderki :) a najbardziej z dodatkiem twarogu mniam;)

    OdpowiedzUsuń