środa, 13 lutego 2013

Fitness cookies.

Podczas robienia tortu czekoladowego została mi mała miseczka rozpuszczonej czekolady z masłem. Postanowiłam ją wykorzystać i zrobić ciasteczka. Jako, że na ten moment miałam dosyć ciężkich ciast, zdecydowałam się na  lekkie, ciasteczka owsiane.

After finishing the chocolate cake I had some remains-bowl of melted chocolate with butter. I decided to make  cookies- oatmeal cookies.



Przepis ten był robiony całkowicie "na oko", ale oryginalne proporcje podam poniżej:).

Składniki:
  • 330g płatków owsianych (oatmeal)
  • 300g cukru brązowego (lub białego) (sugar)
  • 2 łyżki pszennej mąki (flour)
  • szczypta soli (pinch of salt)
  • 1 duże jajko (egg)
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego (1 teaspoon of vanilla sugar)
  • 90g wiórków z  gorzkiej czekolady (chocolate chips)
Jako, że moja miseczka czekolady z masłem miała bliżej nieokreśloną objętość (:D) dodałam tyle płatków i mąki aby konsystencja masy umożliwiła formowanie kulek. Cukru dodałam mniej, ponieważ czekolada była wystarczająco słodka.

Opcja jeszcze bardziej fit:

Zamiast czekolady można użyć kakaa w proszku. Cukru można dodać mniej-do smaku. Oprócz płatków owsianych można dodać  siemię lniane, suszone owoce itp. :)

 Instead of chocolate you can use cocoa powder. You can also use less sugar-depends on your liking:). Instead oatmeals you can use linseed, dried fruit etc.

Wszystkie suche składniki mieszamy razem, następnie dodajemy pozostałe składniki. Dokładnie mieszamy. Gdy masa będzie w miarę jednolita, formujemy z niej kuleczki, które rozgniatamy na placki na blaszce wyłożonej papierem od pieczenia. Piec w temperaturze 180C przez ok 8-10 minut. Po tym czasie ciastka będą miękkie, jednakże po ostygnięciu stwardnieją :). Przytrzymanie ich dłużej w piekarniku może skończyć się przypaleniem i całkowitym stwardnieniem ciasteczek, które potem bez moczenia w herbacie nie będą nadawały się do jedzenia;P

All the components sholud be mixed precisely togehter. From the pulp form balls and then put them on the baking paper spread on a baking tray. Bake them in 180C for 8-10 min.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz