czwartek, 18 lipca 2013

Czekoladowe biskwity z orzechami ziemnymi.



Przeglądając fora kulinarne i szukając inspiracji znalazłam bardzo ciekawą akcję kulinarną - "Oczytani kulinarnie". Polegała ona na otworzeniu książki kucharskiej na stronie 18 i wykonania obecnego na niej przepisu.

Jako że pomysłu na upieczenie czegoś nie miałam, to postanowiłam skorzystać z narzuconych zasad akcji. Ku mojemu pozytywnemu zdziwieniu, ciasteczka wyszły wyśmienite i przyznam szczerze, że gdyby nie akcja zapewne nie zwróciłabym uwagi na ten  przepis:).



Także, dzisiaj zapraszam na nieplanowany, przypadkowy i zarazem wspaniały przepis na biskwity do kawy:). Niestety w powodu nieposiadania orzechów włoskich czy laskowych użyłam ziemnych, a zamiast kakaa użyłam tabliczki czekolady aby smak był bardziej rozpływający się w ustach:).

Składniki:



  • 1 szklanka cukru pudru
  • tabliczka mlecznej czekolady
  • 1 białko
  • 1/2 kubka orzeszków ziemnych niesolonych
  • 2 łyżki mąki 
  • 1 łyżeczka drożdży (w odrobinie wody i łyżeczce cukru)
  • cukier waniliowy
Sposób przygotowania:


1. Czekoladę stopić w łaźni wodnej. Po stopieniu odstawić na moment aby lekko ostygła.

2. W misce wymieszaj cukier puder, mąkę, drożdże, cukier waniliowy, stopioną czekoladę oraz białko:


 3. Całość wymieszaj i dodaj orzechy:



4. Wyrabiaj ciasto aż masa będzie miała w miarę zwartą konsystencję- taką abyś mógł uformować wałek. Jeżeli to potrzebne dodaj mąki.

5. Ciasto uformuj w wałek. Krój go na krążki (moje krążki zmieniły się w paski;P).

6. Ciasteczka piecz 10-12 minut w temp. 170 stopni:



Smacznego:) Ciasteczka polecam jeść z kawą albo herbatą odrobinę je mocząc:).













Oczytani kulinarnie

1 komentarz: