czwartek, 15 sierpnia 2013

Muffinki - idealna alternatywa dla kanapek :)







Przy okazji podróży bliskiej osoby postanowiłam zastanowić się nad zamianą standardowej przegryzki w podróży - kanapek - na coś innego. Muffinki i pralinki. Idealnie. Muffinki są syte, można je przyrządzić na sposób słony i słodki. Można do nich dodać cokolwiek się ma, cokolwiek się chce :).

Tym razem, postanowiłam przygotować muffinki o smaku brzoskwiniowo-jabłkowym, kajmakowo-orzechowym z wiórkami kokosowymi oraz cytrynowym.

Sposób przygotowywania ciasta oraz cytrynowych muffinek opisywałam wcześniej w tym miejscu.

Nadzienie jabłkowo-brzoskwiniowe:



Wystarczy obrać jabłka i brzoskwinie-ilość nie jest określona. Ja obrałam 3 jabłka i 1 brzoskwinię - spora ilość owoców na małą ilość ciasta przez co muffinki wyszły bardziej soczyste i owoce wyraźnie było czuć:). Polecam dodać przypraw korzennych  - to będzie taka "kropka nad i" w muffinkach:).

Nadzienie kajmakowo-orzechowe z wiórkami kokosowymi:

Puszkę kajmaku lekko podgrzać w rondelku, dodać wyłuskane, niesolone orzechy ziemne  i wiórki kokosowe. Całość wymieszać, dodać do ciasta i lekko przemieszać:).

Dobrym pomysłem jest także pomieszanie różnego rodzaju orzechów, rodzynek ,suszonych owoców:).


I tak oto, powstały 3 rodzaje muffinek oraz mały stos pralinek:).





  Pozostało jedynie pytanie: co bardziej nadaje się na podróż, przekąskę, śniadanie - 
muffinki czy pralinki? 


 Mimo łakomstwa i chęci na obie te rzeczy  - słusznie stwierdziliśmy, że bezpieczniej i ekonomiczniej wziąć muffinki a pralinki można zjeść do wieczornej herbaty (nie ma to jak kompromis:P W przyrodzie nic nie zginie:D).


Smacznego oraz udanego długiego weekendu:)!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz